Sidor

torsdag 16 september 2010

städerska kanske?

Usch, idag är en såndär dag, ingen bra dag alls med andra ord. Känner mig määh och blä. Antagligen snart dags för den där tiden på månaden med massa ont i magen, ryggen och hjärtat eftersom att jag fått städdille och vill ha rent omkring mig. Ja, det är vad som händer med mig när mensen annalkas. Jag städar. Städar och tvättar. Kan vara för att hålla tankarna på annat. Som psykologen brukar påpeka; när det är någonting som är jobbigt och obehagligt lägger jag i en växel och ökar tempot, allt för att inte behöva ta tag i saker på allvar, jag gör så att allting springer. Jag skulle vilja kalla det överlevnadstaktik istället för flykt, det låter mycket bättre!
Så förutom att jag precis har laddat 3e maskinen tvätt har jag varit och lämnat namn och telefonnummer för mer jobb. Det gäller att ha alla krokar ute för att få livet att överhuvudtaget gå runt, men vi ungdomar är ju så lata.
Nu måste jag stabilisera mitt blodsocker, Tortellini it is. Knorrs såklart!

Bild lånad från aibi.blogg.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar