Sidor

lördag 25 september 2010

Ren lycka!


Jäklar i min lilla låda, idag har det hänt massor! Ja, det började väl kanske inte jättebra i och med R's klocka ställt om sig och jag trodde att vi missat visningen, men det hade vi icke! Jag var tvungen att trycka i mig 2 diklofenak innan jag kunde åka någonstans ändå pågrund av den sablarns mensvärken, men efter det så var jag fit for fight som man säger. Iväg till visningen som vi trodde att vi skulle komma sent till men det gjorde vi inte heller. Det bådar gott, eller hur? När vi står i trappen och väntar på att fastighetsgubben ska låsa upp så ser jag namnen på den eventuella grannen, vem är det om inte fina Natalias syster, lite roligt sådär, men i alla fall. In i lägenheten och jävlar vad skitigt det var, men sen såg jag golven. parkett golv i hela hallen och det superstora vardagsrummet. I det helt gigantiska vardagsrummet fanns där även en öppen spis. Hur mysigt som helst. Vidare för att kika på resten av lägenheten, vad fan har dom gjort med tapeterna? Ja, tar vi den lär vi ju få omtapetserat typ överallt i alla fall. Kikade in i badrummet, badkar OCH tvättmaskin! Ett stort fett smile börjar synas i mina ögon och i ansiktsmusklerna. In i köket, diskmaskin, jag var såld!
Gå runt lite till och försöka att inte visa hur jävla exalterad jag är, kika på dom andra tummen, tvättstugan och matkällare, glömde helt bort sådana saker som fönsterbrädor och shit. Den lägenheten ska vi bara ha tänkte jag, skit i dom andra, det där var 85 kvm rent lycka med öppenspis, tvättmaskin och diskmaskin och parkett.

Hem och ringa, rackarns hon var inte inne på kontoret men R fick prata lite med henne ändå, hon som har hand om uthyrningar, får maila i stället. Mailade våra uppgifter och tänkte att ja ja, det kan ju vara så att vi inte får den. Skjutsa R till jobbet, hämta upp Natalia och när jag står och väntar på Natalia för att åka iväg på TunaPark ringer min kära karl och säger att vi är godkända som hyresgäster. Han fortsätter tydligen att prata men jag hör ingenting, ren glädje och såpbubblorna bubblar värre än vanligt i själen. Vi ska bli sambos igen, i en helt underbar 3a med öppenspis, parkett, tvättmaskin och diskmaskin som vi dessutom kommer att få helt nyrenoverad efter hur vi vill ha det, till och med badrummet antagligen! Det kommer bli underbart!

Så i morgon bär det av med Kajsa, Ronny och Jonna för loppisrunda på pingstkyrkan och lite annat. Vi tänkte även försöka komma iväg och kika på lite tapeter. Om en månad, då jävlar flyttar vi! Såååå, om någon känner någon som vill ha en 1a i Nyfors så hör gärna av er, jag behöver bli av med den! ^^


Så här glad är jag just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar