Sidor

måndag 13 september 2010

sjuk

Ja, jag är en såndär person som blir väldans ynklig när jag är sjuk och just precis så är det nu. Ont i halsen och hostan känns som en sågklinga. Ansåg mig ganska pigg i morse men fan så jag bedrog mig. Ju längre dagen gick ju värre blev det och när det var dags att handla sa det bara pang, tvärdålig. Jag har i alla fall gjort min plikt som svensk medborgare idag och röstat, på vänstern så klart. Funderade på sossarna men nä, jag är alldeles för ung och radikal fortfarande!
I morgon bär det av till psykologen. Inget att prata om men egentligen massor. Hur jävla nervös jag är inför hela den här utredningen som ska ta fart, hur roligt det är att karln ska runka i en burk och om hur vi har bestämt att flytta ihop igen, eventuellt köpa hus. Ja vi separerade för ungefär ett år sedan och jag har hunnit ha en annan i mellan. Lite konstigt att vi ska genomgå det här nu kan man tycka men det var just därför vi splittade. Efter operationen (mitt utomkveds slutade i akutoperation) och allting blev jobbigt, kommunikationen försvann liksom men det har vi lärt oss av nu, man måste prata! Speciellt om jobbiga saker, inte vara rädd för att tynga den andra personen. Tillit är A och O om inte mer, det är liksom den fundamentala grunden i alla former av relationer. Självklart tycker kanske någon men jag måste skriva det, jag skriver trots allt för min skull och ingen annans.

Bilden hittad på google

1 kommentar: