Sidor

fredag 24 september 2010

Helvetesnatten

Först vill jag varna kräsmagade och känsliga läsare för väldigt beskrivande och kvinnliga detaljer!

Ja, precis som det står, det här kommer antagligen bli en helvetesnatt. Jag är en såndär kvinna som benådas med en fruktansvärd mensvärk. Ja, nu kan alla gissa vad som har hänt. Det gör inte att humöret är på topp men förhoppningsvis så är det bara en blodblandad flytning, som kan hända, men med min tur, antagligen inte. Så nu vet jag inte alls hur jag ska göra. Jag ska nämligen in till sjukhuset på mensens tredje dag för att lämna blodprov (bla för värdena i sköldkörteln) till fertilitetsutredningen. Infaller tredje dagen en lördag ska jag in på fredag och infaller tredje dagen en söndag så ska jag in på måndag. Men det måste ju bli så eftersom att klockan är så pass mycket att tredje dagen blir på söndag så nålstickandet och blodtagandet blir på måndag, right?

Ja, det är inte så konstigt att humöret har gått värre än en jojjo dom senaste dagarna då, men har fått lite granna gjort idag i alla fall och framför allt fick jag farmors goda hemmagjorda "Hälsingeostkaka" med varm sylt hemma hos pappsen. Me love big time!

Bilden lånad av Lotta Hellström där även recept finns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar