Sidor

söndag 26 september 2010

Inredning

Jag tänkte att jag skulle ta och börja skriva lite om vad vi ska göra i nya hemmet, inredning och lite sånt.

Vi var iväg och kikade på "fusk panel" till köket idag. Jag har alltid velat ha halvpanel i köket så varför inte kika upp vad det skulle kosta, det blir inte alls så dyrt som vi tänkt. Den här fusk panelen är alltså som mdf-skivor eller nåt sånt som man bara limmar fast och sen målar vita så ser det ut som en riktig bröstpanel i trä. Jag tror att det kommer att bli supe
r då jag vill ha det lite lantligt i lägenheten överlag. Till den vita panelen blir det nog någonting blått med lite blommor och randigt. Det kommer självklart komma upp foton allt eftersom men så länge får ni nöja er med lånade bilder från google.






Här är panelen som väldigt enkelt kommer att målas vit med vanlig snickerifärg för att se ut som riktig pärlspontspanel.









Och tapeten som antagligen kommer att bli ovanför panelen för den lite gammeldags och lantliga känslan trots att det är en lägenhet i stan.









Vi hittade också supersmarta frigolitlister som bara är att limma upp som taklister men mer om det vid ett senare tillfälle.

1 kommentar:

  1. Gillar panelen som fan! Det kommer nog bli superfint. Ska bli spännande att se projektet på vägen ;)

    SvaraRadera