Sidor

tisdag 28 september 2010

provtagning

Ja, så har jag varit på provtagning idag till fertilitetsutredningen. Det är sjukt läskigt men som R sa, det är för en bra sak och jag måste se slutmålet, men jag gillar inte det där när dom sticker saker i armen och tar blod av mig. Visserligen tog dom bara typ 0,4 ml, som en stor bloddroppe, men det ser ju ut som jättemycket, och ont gör det efteråt också. Jag hoppas bara att det inte är några större problem men nu är allting igång i alla fall, och fina R följde med mig in också. Inge konstigt tycker ni men han är dödligt rädd för nålar så att vara med mig inne i provtagningshytten och titta när dom stack en nål i min arm är en himla bedrift av honom. Massa kärlek!

När sjukhusbesöket var klart (som tog ungefär en kvart) så bar det av upp till Graflunds kontor för att säga upp lägenheten så nu är det klart med. Det känns så otroligt bra så nu håller vi alla tummar att jag får den uthyrd tidigare, den är i alla fall utlagd på blocket nu om någon är intresserad ;)

Nä allting som skulle göras var klart så var det bara att skjutsa R till jobbet och ta en äcklig maskin-kaffe där (BLÄ säger jag bara!) för att sedan åka till fina Natalia. Det blev en sväng till min favorit butik; Esters Secondhand. Supermysigt ställe som ligger i Snopptorp (typ) och där hittade jag en ny kärlek. Något ni inte vet om mig är min kärlek till 50-talets kläder och där hängde den, en turkos uppenbarelse från ovan. Hade jag pengar nu så hade jag absolut köpt denna underbara kreation i tyll och spets men då csn har strulat (som vanligt) och jag inte har hunnit betala mina räkningar än fick jag vara en duktig flicka och skippa det idag (men den ska bli min!). Personligen tycker jag att det var ett mycket ansvarsfullt och vuxet beslut.

Ja just, jag efterlyser flyttkartonger också, massor av dom. Så har ni några över tveka inte att säga till om det är i Eskilstuna-området!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar