Sidor

måndag 10 januari 2011

Viktiga funderingar

Hur kommer det sig att det alltid blir så sena inlägg från mig?

Jag fick en idé förut när jag låg och funderade, eller ja, det började redan på jobbet. Det är så att jag börjar känna av äckliga små saker på ryggen, någonting jag aldrig haft förut, nämligen valkar! Känns gräsligt att erkänna men så är det. Visserligen rör jag mig mycket mer nu när jag jobbar med det blir mycket mer strul med maten och mycket mer kakor och dylikt. Jag har faktiskt inte alls dåligt samvete efter all julmat och sånt (det är bara jul en gång och det är gott) men efter min magkramp i natt (somnade vid halv 7) så tänker jag att någonting måste göras och det är inte som att det är negativt för våra försök till en liten. Nu vet jag att det inte är någon idé för mig att börja lova en massa, det blir oftast inge bra (kolla rökningen) så jag tänker inte lova att ta en timmes promenad per dag eller börja gymma. Det är verkligen inte min grej men däremot kan jag lova att jag ska tänka på det, överväga varje liten kakbit, huruvida det är värt det eller inte. Jag vet att jag aldrig någonsin kommer kunna bli en size 0 (inte för att jag vill se sjuk och undernärd ut) men lite mer fit och hälsosam skadar väll ingen, right?!
Så om jag lovar att jag ska tänka på det och jobba på att "förbättra" mig måste ni lova att peppa mig, jag kan vara lite glömsk ;)

Ja, ni kan ju bli lite bättre på att kommentera också :p

PUSS
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

  1. Klart att man stöttar! Det är så svårt att hålla sig ifrån den där kakbiten, det där godiset eller drickan! Man vet att man inte borde.. Men nej, man kan inte låta bli!
    Men försök att hoppa över lite gotta, det är ganska enkelt :) Nästa gång du är på affären och tänker köpa något gott, så tänker du till "vill jag verkligen ha det där?" och du vet ju att det vill du inte!

    Jobba på!

    SvaraRadera