Sidor

måndag 24 januari 2011

droga.. jag?!


Idag har jag gjort någonting som jag aldrig gjort förut och hoppas att jag aldrig mer kommer att göra. Jag har varit uppe på sjukhuset där dom har stulit 3 rör blod och urin av mig för att kolla om jag drogar. Vafan! Visserligen förstår jag dom och förstår syftet. Det är nämligen till min ADHD-utredning dom behöver proverna, för att kolla att ingenting påverkar mitt neuropsykiatriska mående och antagligen utifall jag skulle behöva medicinering (wtf!). Nu är ju jag lite konstig va, det där med att kissa när någon ser på stör mig inte så mycket, speciellt inte nä det är på sjukhuset men bli stucken i armen. Dom jävlarna säger jag bara! Tanten som gjorde det tyckte hon var så snäll och lugnande också som sa att det inte var någonting jämfört när man skulle skaffa barn.. Hrm, jo tack jag vet!
Men men, det är gjort nu i alla fall, men skitdumt att man inte kan be dom att testa för typ HIV, Hepatit eller liknande på en gång. Att en läkare måste godkänna något sånt. jag tycker dom borde bli glada över att folk kommer på att testa sånt självmant.

Ja, inte nog med besök på sjukhuset har jag även hunnit med ett besök hos hon som gör
utredningen där jag fått leka med klossar, lägga bilder och svara på frågor. Väldigt underhållande och jag var inte alls lika tålmodig som förra gången.


Jag måste bara visa lampan jag beställt till sovrummet!
(bilden är lånad Ellos)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar