Sidor

måndag 10 januari 2011

Jag borde verkligen blogga, speciellt idag när jag varit hemma och gjort absolut ingenting. Hur svårt kan det vara att få ihop i alla fall 1 blogginlägg om dagen? Sanningen är den att jag skäms, skäms för mig inför er eller hur man nu säger. Jag är en typisk optimist och har supersvårt att ens hålla en röd tråd i mitt skrivande här.

Undanflykterna är många och en av dem att det blivit långt nu med utredningen på grund av juluppehåll och liknande sanningen är att ja, jag vet faktiskt inte, jag har ingen som helst bra anledning. Jag har ingen bra anledning till att inte börja röra på mig, jag har ingen bra anledning till att inte sluta röka, nä jag har ingen bra anledning alls till det mesta jag gör eller få klart skolan. Jag är mest jäkligt lat och fruktansvärt omotiverad.

Jag saknar min familj och känner mig fruktansvärt ensam, galet ensam och en aning övergiven. Jag kommer inte få någon glammig framtid och kommer aldrig bli sådär smal och snygg som jag vill. Jag försöker och jag har lyckats, miljoner gånger i huvudet men jag kommer inte alls till skott. Självdisciplinen är noll så nu ber jag till högre makter och till er, ge mig all motivation och ork för att klara av allting nu. Ge mig hoppet tillbaka! Just nu orkar jag inte ens bry mig om grammatiken som ni märker men det skiter jag i nu och tänker sätta mig och gotta i konferenstgrejset som börjar på 5an nu.

Jobbet går bra nu i alla fall!

1 kommentar:

  1. Försök vända tanken och fokusera på det som går bra i livet istället för det som går emot. Tankens kraft är underskattad. Se möjligheterna och visualisera vad du vill uppnå, så ska du se att det kommer hända spännande saker i ditt liv. Håll huvudet högt och le mot världen så kommer världen att le mot dig!

    SvaraRadera