Sidor

torsdag 27 januari 2011

JA!

Jag fick köra bilen efteråt och endast 6 st 2:or :P Jag är glad att jag inte behöver köra den mer än nödvändigt och Tacka vet jag "Herr Olzson"!

Ja, förutom besiktningen från helvetet (killen som gjorde den trodde först inte heller att jag skulle få åka därifrån med skrotbilen) så har det blivit en kortare lunch med fina N på stan och en sväng på TunaPark. Jag var tvungen att springa in på jobbet och hämta maten jag glömde igår. Det är alltid lika kul att träffa sina arbetskamrater i privata kläder, eftersom man alltid annars ser dom i arbetskläderna, och jag fick många fina komplimanger. Eftersom jag ändå var där ute så blev det en sväng igenom alla butiker och den här gången gick jag verkligen igenom alla butiker som säljer damkläder i jakt på en pennkjol och gissa vad... DET FINNS INTE! Det finns en hel del butiker där ute, både "vanliga" butiker (typ H&M, Lindex, Gina osv) men också mer "ovanliga och tantiga" typ Joy och Flash. Ingen hade en endaste pennkjol. Är det bara jag som tycker det är någon form av basplagg?
Eftersom jag skulle träffa M på Grappa vid 5 för att prata lite jobb så åkte jag ner på stan för att kika men gick bet även där. Visserligen gick jag nu inte igenom alla butiker så jag får ta och göra det i morgon eller nåt, eller någon som kanske har en idé? Helst en fysisk butik så jag kan prova den.

Träffen med M nere på Grappa gick i alla fall bra och jag ska provjobba nästa helg, fredag för att vara exakt. Det kommer bli superskoj men behöver få tag i ett par skor tills dess, ett par svarta men det hittar jag nog. Men det känns bra att prova då eftersom jag kommer att jobba tillsammans med N och vi kan varandra, alltså kommer det gå fort att lära sig. Så önska mig lycka till nu, mer klirr i kassa är aldrig fel!

Nä, nu är det dags att slänga i en toning i håret.
Tycker ni föresten att jag ska ta och skriva en såndär "30 dagar" om mig med ett ämne varje dag?

1 kommentar: